Veel mensen hebben een groot archief en bewaren ongelooflijk veel papieren, vaak voor de zekerheid. Hoe lang moet je alle papieren in je archief eigenlijk bewaren? De bewaartermijn voor je administratie verschilt. Als leidraad kun je onderstaande checklist gebruiken. En kom je niet door al die stapels papier heen? Ik help je graag!
Particulieren zijn niet wettelijk verplicht hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) te bewaren. Maar de belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen. Daarom is het verstandig om administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren.
Bewaar jij de administratie in ordner(s), digitaal of gebruik je beide mogelijkheden?
Kun jij wel wat hulp gebruiken om je administratie op orde te brengen, grip op je uitgaven te krijgen en meer geld over te houden, neem dan gerust vrijblijvend contact met mij op.
Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *
Reactie
Naam *
E-mail *
Site
Reactie plaatsen